Våre kjøpsvilkår

Bestilling

Når du har bestillt en eller flere varer fra Lille Martine vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Ettersom vi ikke har vår lagerbeholdning på data må vi ta forbehold om at varer kan være utsolgt selv om de ligger ute på nettbutikken. Til informasjon blir ikke betalingen sendt til gjennomføring før vi har sjekket at varen er på lager, og at denne blir sendt til deg! Du vil raskt få beskjed om varen eventuelt er utsolgt, og informasjon om når den eventuelt kommer inn igjen.


Priser og betaling

Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss om du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!


Levering/frakt

Vanligvis vil varene sendes fra oss innen to virkedager etter at ordren er mottatt (vi sender pakker mandag, onsdag og fredag), hvis ikke vil du motta en mail fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Posten Norge AS, og pakken er sporbar hele veien fra Lille Martine og hjem til deg. Unntaket er imidlertid rene hårpyntordrer som sendes med brevpost.
Normalt tar det en til tre virkedagerdager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor/i din postkasse. I perioden 12.12 - 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt ytterligere forsinkelser.

Vi opererer med en fast fraktkostnad på 79 NOK på vanlige ordrer og fri frakt på ordrer over 1000 NOK. Rene hårspenneordrer under 200 NOK sendes med Smartpost for 20 NOK, mens på hårspenneordrer over 200 NOK spanderer vi fraktkostnaden! Disse valgene ligger godt synlig der du betaler varene på nettbutikken. Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. Dersom du ønsker varene sendt til en adresse i utlandet vennligst ta kontakt med oss pr e-post, så vil vi sjekke nøyaktig fraktkostnad.

Dersom du velger sporingspakke fra Posten Norge AS vil du straks pakken er sendt fra oss motta en statusoppdatering på e-post, og her vil du finne pakkens sporingsnummer. Du kan da følge pakken din hele veien fra Lille Martine og hjem til din egen postkasse. Dersom du velger fraktfri levering av hårpynt sendes hårspennene med smartpost konvolutter og forsendelsen er ikke sporbar. Dersom du velger fraktfri forsendelse er du som kunde selv ansvarlig dersom pakken mot formodning ikke skulle komme frem. Vi opplever at stort sett alle pakker kommer fram. Postens erfaring tilsier at i gjennomsnitt 1 av 800 pakker blir borte. Det er ikke mange, men det kan altså skje, og i tilfelle erstatter vi ikke pakken siden vi også tilbyr en fraktløsning med sporing.

Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd med lillemartine.no vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 200 NOK inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/retur lillemartine.no, og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.


Avbestilling/angrefrist/reklamasjon

Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kanselerer vi ordren og gir deg pengene tilbake.

Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje. Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke (smartpost). Dersom varen blir borte på vei til oss, og du har benyttet annen returmetode en forklart ovenfor, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen. Utfylt angrerettsskjema (som lå vedlagt i forsendelsen fra oss) skal ligge vedlagt, og du vil da få tilbakeført det du har betalt. Se utfyllende informasjon på angretrettsskjemaet.

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på et annet varig medium, utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Lille Martines informasjon når skjemaet mottas.


Tilbakebetalingsplikt

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.


Garantier og service 

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.


Personopplysninger/kortinformasjon

Lille Martine behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Når du handler hos Lille Martine blir betalingen behandlet av Klarna, som er en sikker elektronisk betalingsløsning og tilbyr både faktura og Visa og MasterCard/EuroCard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

 

Sist endret 07.09.2014